joi, 9 februarie 2012

Negresa

Avem nevoie de:
Prajitura:
1 ou
290g zahar
150 ml ulei
300 ml lapte (cald)
350g faina
3 linguri de cacao
1 praf de copt (stins cu zeama de lamaie sau 1 lingurita otet)
250g gem (cam 3 linguri mari) - puteti folosi ce tip de gem preferati; eu am folosit de caise.
3 pliculete zahar vanilinat
esenta preferata; eu am folosit 1 lingurita esenta de vanilie.

Glazura: 6 linguri zahar
6 linguri cacao
5 linguri apa
100g unt


In poza am jumatate din cantitatile pentru glazura, care nu a fost suficienta, de aceea am dublat totul la ingrediente.
 Incepem prin a incalzi cuptorul, deoarece totul este gata in 10 minute si apoi avem nevoie de cuptor preincalzit. Apoi pregatim o tava medie, tapetata cu hartie de copt.

Alegem un castron incapator si inalt, deoarece vom folosi mixerul.
Punem in castron oul intreg, zaharul vanilinat si pe cel tos si incepem sa mixam.
Mixam pana se omogenizeaza ingredientele
In acest moment incepem sa adaugam cate putin din ulei, lapte cald, faina (cernuta), mixand bine dupa fiecare adaugare.
Cand terminam de adaugat aceste trei ingrediente, punem si  praful de copt, stins cu zeama de lamaie sau 1 lingurita de otet

Omogenizam bine si adaugam gemul, esenta si cele 3 linguri de cacao (cernute macar printr-o sita mai rara)


Mixam temeinic si ne oprim numai cand consideram ca totul amestecul este omogen
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt
Si coaceti la jumatatea cuptorului, la flacara mica spre medie, timp de aproximativ 30 de minute. Incercati din cand in cand testul "scobitorii".
Cam asa arata cand este gata

A iesit cam "bulbucata" :))

Cat lasam sa se raceasca prajitura preparam glazura.
Punem pe foc mic o cratita cu putina apa si o alta cratita in ea, in care adaugam cele 6 linguri de zahar, 6 de cacao si 5 de apa, amestecam si lasam sa se topeasca zaharul.

Cand zaharul s-a topit arata cam asa

In acest moment adaugam 100g de unt si amestecam pana acesta se topeste. Turnam glazura imediat peste prajitura si intindem cu un cutit umed.



Asa cum am scris la inceputul retetei, eu am facut glazura cu jumatate din ingrediente si nu a fost suficienta, asa ca am cautat prin dulapuri si am gasit asta:

Pe care am preparat-o conform instructiunilor de pe ambalaj si am turnat-o peste prajitura. Acum parca e mai bine:

Am lasat negresa sa se raceasca complet si am taiat-o in bucatele rezonabile


Adica fix potrivite pentru infulecarea ce va urma, cand le va vedea sotul meu :)

Ies cam 35 de bucatele, iar timpul de preparare si coacere nu trece de 1 ora, asa ca merita, nu? :)
Si pentru ca ati avut rabdare si ati citit pana aici, I have a confession to make: este prima oara cand fac negrese. :) Si cred ca au iesit bine.

PS Daca voi cunoasteti glazuri simplu de facut, cu reusita garantata, va rog sa mi le scrieti si mie, la comentarii. Multumesc!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu