sâmbătă, 4 februarie 2012

Tocana cu carne de porc

Avem nevoie de:

800g carne de porc (eu am folosit pulpa)
5-6 cartofi medii
4 cepe mari
1 ardei/gogosar
bulion
marar, patrunjel
cativa catei de usturoi
ulei
sare, piper, boia

Toate ingredientele se curata si se spala.
Carnea se taie un bucati.
Cartofii se taie cuburi, ceapa se toaca nu foarte marunt (personal imi place sa o vad in mancare), se taie cuburi si ardeiul/gogosarul (eu am avut congelat, deja tocat), se 'dezleaga' bulionul sau pasta de tomate in putin apa.
Mararul, patrunjelul si usturoiul se toaca si ele. Am pus 4 catei de usturoi romanesc (deci, mai rahitici). Daca folositi usturoi chinezesc, puneti doar 2 catei.


Carnea se zvanta bine de apa si se caleste in putin ulei.

Puneti o cratita incapatoare pe foc si cand s-a incins putin turnati ulei, lasati sa se incinga si acesta si adaugati ceapa, pe care o caliti usor pana devine sticloasa, moment in care adaugati si ardeiul/gogosarul.


Lasati sa se caleasca si ardeiul putin, apoi adaugati 1-2 cani de apa calduta si lasati totul sa se inabuse, cu un capac. Dupa circa 5 minute puteti adauga si carnea de porc.
Continuam sa lasam cu capac, amestecand din cand in cand, cam 10 minute, moment in care adaugam si cartofii si completam cu apa calduta cat acestia sa fie acoperiti.

Din acest moment lasam tocana la foc mic, fara capac, pana se fierb cartofii.
Dupa ce s-au fiert si cartofii, adaugam bulionul si lasam cateva clocote, apoi potrivim de sare si piper (eventual si boia), dupa gust. Daca obisnuiti sa folositi vegeta/delikat, acum este momentul sa adaugati, pentru a se hidrata legumele din amestec.

Apoi lasam tocana sa scada, pana la consistenta care ne convine. La final adaugam usturoiul, mararul si patrunjelul.

Asa arata la final.
O mancarica de iarna, foarte gustoasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu