joi, 22 noiembrie 2012

Biscuiti cu iaurt pentru copii


Pentru aproximativ 45 bucati avem nevoie de:

1 borcanel iaurt (al meu a avut 140 g )
2 linguri ulei
4 linguri zahar (nu ies prea dulci cu aceasta cantitate, daca doriti mai dulci, puneti vreo 6 linguri)
1 galbenus de ou
zahar vanilat, coaja de lamaie - optional
faina cat cuprinde
1 plic praf de copt
esenta de rom (sau ce alta esenta doriti)

Batem cu telul, intr-un castron, iaurtul cu zaharul si uleiul, pana rezulta o crema.


Adaugam praful de copt dizolvat in 3 lingurite esenta de rom


Apoi adaugam faina, treptat, pana avem un aluat de consistenta potrivita, pe care il putem intinde cu facaletul.


Aici avem 2 optiuni: daca intindem o foaie cu o grosime de 5-6 mm, vor rezulta niste biscuitei pufosi si moi. Daca facem foaia de 2-3 mm, vor rezulta biscuiti mai uscatei si crocanti. Asadar, decideti!

Ar fii momentul sa incalzim si cuptorul.

Intindem foaia si decupam biscuitii


Ii asezam in tava, pe hartie de copt, si ii ungem cu galbenus de ou. Din nou, avem 2 optiuni: lasam biscuitii asa sau le putem adauga putin zahar tos peste galbenus si vor rezulta biscuiti glazurati. Eu am facut ambele variante.

Dam tava cu biscuiti la cuptor, la temperatura medie, cam 15-20 min, sau pana se rumenesc frumos.


Este prima oara cand i-am facut si imi plac foarte mult! Daca o sa manance si Ruxandra intr-o zi CEVA, ORICE din ce ii coc, am sa fiu tare fericita!! :)

Acestia sunt fara zahar deasupra
Acestia sunt cu zahar deasupra

Si ii punem in borcan, dupa ce s-au racit, in speranta ca poate maine Ruxi o sa si guste din unul... :)


Sper sa va placa, si daca ii incercati, va rog reveniti cu un comentariu. :)

6 comentarii:

  1. am facut si sunt foarte buni si pufosi

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac foarte mult, abia astept sa guste si fetele mele

    RăspundețiȘtergere
  3. Am plecat de la whoopie pies si am ajuns la acesti biscuitei,pentru ca prefer ceva mai sanatos,cu mai putina grasime in primul rand.Voi pune insa un pic de cacao si eventual ceva mirodenii .Cat despre fragezime,iaurtul din compozitie, cu siguranta, o confera.Si daca foaia de aluat este intinsa prea subtire ,indiferent de compozitie ,biscuitii vor fi tari.

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie lasata la frigider coca?

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu nu trebuie. Eu ii fac cam.o data la 2 zile :)

    RăspundețiȘtergere