sâmbătă, 11 februarie 2012

Iaurt de casa

Un iaurt bun-bun-bun, pe care il prepar si pentru fetita mea.
Avem nevoie de:
1 litru lapte
1 iaurt mic din comert (125g)
Precizez ca eu cumpar lapte nefiert, de la dozator, dar numai de la http://www.fermadelapte.ro/, adica Ferma Pantelimon. Are o grasime de ~4.2% si e suuuper bun! Sa nu incercati sa faceti iaurt cu lapte UHT, pentru ca acesta nu "stie" sa se prinda.
In ceea ce priveste iaurtul de cumparat, cel mai potrivit mi se pare OLY probiotic cu 2% grasime - nu contine lapte praf, ceea ce il apropie foarte mult de iaurtul natural.
Sa revenim la iaurtul nostru. :)
Fierbem laptele, il punem intr-un vas ceramic, il acoperim si asteptam sa se raceaca pana pe la 40 de grade, adica atat cat putem tine un deget in el si sa nu ne friga :)








Cand se apropie de aceasta temperatura, adaugam in el iaurtul cumparat si amestecam usor cu un tel, sa se dizolve
Apoi acoperim cu un capac/farfurie si lasam sa se prinda, la loc cald, cam 6-8 ore.
De obicei eu fac iaurtul seara si il las vreo 2 ore pe aragaz, cu un ochi aprins alaturi (pe care il sting cand mergem la culcare), apoi pana dimineata sta singur singurel in bucatarie.
Iar dimineata gasim asa ceva

Pentru urmatorul iaurt pastrati 2-3 linguri cu varf din acest iaurt si folositi in locul celui de cumparat.

Va garantez ca este bun-bun-bun, si daca nu ar fii fost laptele atat de gras, as manca si eu zilnic din el.
Fetita mea il mananca foarte bine (chiar i-am dat 1 data iaurt cumparat si a strambat din nas).

Va invit sa preparati si voi si sa-mi scrieti cum a iesit. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu