joi, 7 februarie 2013

Tiramisu


Este ceva mai gustos pe lumea asta decat tiramisu? :) Mie imi place foarte mult, la fel si familiei mele.

Pentru o tava dreptunghiulara de circa 20 x 30 cm avem nevoie de:

500g mascarpone
300 g piscoturi (1 pachet si jumatate)
4 oua
100g zahar
2 linguri cacao
200 ml cafea tare fiarta, neindulcita
lichior de cacao, amaretto sau esenta de migdale

In primul rand se prepara cafeaua tare, se strecoara si se lasa la racit.

Se separa ouale. Galbenusurile si zaharul se mixeaza pana se obtine o crema omogena, de culoare foarte deschisa.



Adaugam crema mascarpone si mixam pana obtinem o crema densa.



Eu am folosit crema mascarpone de la Delaco si mi s-a parut ok ca si consistenta pentru tiramisu.


Albusurile se mixeaza spuma tare

Si apoi se incorporeaza in crema cu mascarpone


Cu o lingura incorporam usor albusurile, cu miscari de jos-sus, la ca pandispan.


Crema se tine la frigider pana se insiropeaza piscoturile.

Intr-o farfurie intinsa punem 2-3 linguri de cafea in care am adaugat 2-3 linguri de lichior sau 2 linguri cu esenta de migdale, apoi tinem cam 2 secunde piscotul, pe fiecare parte. Nu lasati mai mult pentru ca piscoturile se insiropeaza prea mult si prajitura nu va mai avea acelasi gust.


Asezati frumos in tava un strat de piscoturi astfel insiropate


Apoi turnati jumatate din crema, apoi puneti iarasi un rand de piscoturi si la final restul de crema.
Puteti pune si 3 randuri de piscoturi, dar va rezulta un tiramisu foarte inalt si dificil de portionat/scos din tava.


Peste ultimul strat de crema pudrati cacao in strat generos


Si dati prajitura la rece minim 4 ore sau, ideal, pana a doua zi.

Aceasta prajitura se consuma la fel de repede cum se prepara (excludem timpul de pastrare de rece). Este foarte, foarte buna si, sincer, nu cred ca se gasesc persoane care sa spuna contrariul. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu