marți, 10 iulie 2012

Crema de portocale



Aceasta crema fina de portocale am incercat-o prima oara la o tarta cu fructe si a fost super buna! Pentru ca pe asa canicula nu putem consuma deserturi grele, am decis sa o mai fac si bine am facut! :)

Crema se poate folosi cu succes pentru umplerea unei tarte cu fructe sau pentru 1 tort.

Pentru 4 cupe de crema avem nevoie de:
3 oua
200 ml suc de portocala (sucul de la 2 portocale mari)
50 g amidon
300 ml lapte
50 g unt
100 g zahar (sau chiar mai putin, daca doriti un preparat mai acrisor, potrivit zilelor fierbinti)
cateva fructe pentru decor
coaja rasa de la 1 portocala (optional).

Este foarte simplu de facut, garantez.

Intr-un vas cu fundul mai gros, amestecam ouale cu zaharul (eu am folosit un indulcitor - Dulcisin, din care am pus 1 lingurita)


Apoi turnam laptele


Incepem sa presaram si amidonul "in ploaie", amestecam bine cu un tel, sa nu se formeze cocoloase


Apoi adaugam si sucul de portocala

Amestecam bine si cand compozitia este foarte bine omogenizata punem vasul pe foc mic si amestecam incontinuu, pana cand crema incepe sa se ingroase (cam de consistenta unei ciulamale groase). Toata operatiunea asta dureaza cam 5 minute, dar sa nu va lasati pacalite de consistenta lichida, pentru ca intr-un interval de secunde va trece la forma mai solida, si trebuie amestecat continuu.

Buuun, cand s-a ingrosat compozitia o luam de pe foc


Adaugam untul taiat cubulete si coaja de portocala (optional) si amestecam energic.

Pregatim cupele sau vasele in care dorim sa servim si le umplem cat crema este fierbintica.

Si lasam sa se raceasca - etapa asta dureaza cel mai mult.

Cand s-a racit decoram cu fructe, apoi lasam la frigider, ca sa o servim rece-rece. :) La mine s-a papat o cupa pana la faza decoratului :))





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu