marți, 31 iulie 2012

Melci cu cacao si scortisoara


Este prima oara cand incerc sa fac melci. Si desi exista o reteta pentru aluat, de data aceasta am preferat sa folosesc aluat de foitaj, din acela mai gros, pentru placinta.

Avem nevoie de:
1 pachet aluat pentru foitaj gros
5 linguri de zahar
2 linguri de scortisoara
3 linguri cacao
1 cub mic de unt
4 linguri de miere (optional)

Lasam sa se decongeleze aluatul si cand il putem desface ne apucam de treaba. In primul rand punem la incalzit cuptorul.
Apoi, incepem sa ungem foaia de aluat cu unt. Sincer, mi-a fost lene, ar fi trebuit sa topesc untul, dar.. :)
Presaram pe toata suprafata aluatului zahar - la mine au fost cam 5 linguri, dar eu am avut o foaie de aluat dintr-o bucata; in unele pachete sunt cate doua foi, mai mici. In acest caz, micsorati cantitatile. Ideea este ca pe toata suprafata trebuie presarat : zahar, scortisoara si cacao. Cacaoa ar fi ideal sa o treceti printr-o sita.
Apoi incepem sa rulam cu maaare grija aluatul, pe latura mai lunga. Aluatul este in acest moment foarte moale, de aceea rularea necesita putina indemanare.
Din aceasta rulada taiem cu un cutit bine ascutit felii cam de 2 cm grosime.
Aceste mici rulade le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt, cu spatii intre ele. Eu am copt in doua transe, ca nu incap toate deodata.
Si dam la cuptor pana se rumenesc, la foc mic spre mediu. Cam 20 de minute, asa.
Cand s-au rumenit, arata cam asa

Le puteti lasa asa, sau le puteti unge cu miere, dar asta numai dupa vreo 10 min de cand le-ati scos din cuptor. Si or sa arate asa:
Sunt foarte buni, servici reci!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu